Raspberry cupcakes


Raspberry cupcakes

12 cupcakes (fast jag gjorde i "svenska muffinsformar och då blev det 24 st)
1 sats classic cupcakesmet (se grundrecept)
3 dl färska eller frysta hallon

1. Gör cupcakesmeten enligt grundreceptet och vänd försiktigt ner hallonen i smeten.
2. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.

Raspberry frosting
3 dl florsocker
150 g philadelphiaost
1½ dl färska eller frysta hallon

Färska hallon till garnering

1. Rör florsocker och philadelphiaost krämigt.
2. Vänd försiktigt ner hallonen och bred frostingen på cupcakesen.
3. Garnera med färska hallon.

Frostingen blev alldeles för lös och ran bara iväg och ville inte stelna. Men dom blev riktigt saftiga och goda i alla fall. Och  därför delar jag med mig av det här receptet och mina otroligt (o)fina cupcakes.

Era ord
Postat av: Mikaela

Mumsigt! :)

2009-02-23 @ 09:36:27
URL: http://mikaela85.blogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0