(God)morgon

Godmorgon, eller jag vet inte om man ska säga att det är en godmorgon då jag är trött så jag knappt vet vad jag heter. Vet inte om jag sovit i natt överhuvudtaget. Har mest legat och vridit och vänt på mig. Filippa sov i sin säng otroligt länge, har ingen aning om hur länge dock. Kollade aldrig på klockan. Men jag vet att jag sov den stunden som Filippa låg i min säng, och vakna samma stund som hon tjata om att hon ville gå upp. Vilket var en halvtimme tidigare än vanligt. Vilken tajming!

Men det som är konstigt är att man ändå känner sig relativt pigg efter man fått i sig lite te och smörgås. Jag känner mig ofast piggare dom dagar jag knappt sovit, men jag är helt borta i huvudet. Så det är en salig blandning.
Men en av sakerna jag funderade på i natt är, varför heter det smörgås? hur sjutton kom ordet fram eller till från början?!

Nu ska jag och mitt lilla charmtroll börja göra oss i ordning för att åka till dagis, just nu sitter hon i soffan och kollar på bolibompa och klipper massa krokodiler som attackerar mig, cirklar och fyrkanter som ligger i hela soffan. Innan det ritade hon gigantiska blommor.

Era ord

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0