Var försiktig

Jag har tänkt på en sak idag vid flera tillfällen. Första gången var vid lungen då vi åt pannkakor, och både jag och Filippa föredrar socker på pannkakorna. Och eftersom Filippa vill göra allting själv, så skulle hon även srö socker över sina egna pannkakor själv också.
Och som mamma säger man då utan att tänka sig för "Var försiktig så du inte spiller ut sockret på bordet!" Och Filippa var så duktig och spilde inte ett enda korn på bordet. Och så kommer klumpiga mamma och tappar en hel sked på bordet.

Andra gången var nu när vi åt middag. Iofs så sa jag aldrig att hon skulle vara försikig. Men efter vi hade ätit färdigt så var det jätte fint där Filippa hade suttit, hon hade inte tappat något på bordet. Ingenting hade ramlat ut från tallriken ch inte ens en droppe av hennes dricka hade hon spilt. Och så titta man där jag hade suttit, jag hade tappat både det ena och det andra (vi åt typ tacos men med pitabröd) när jag skulle lägga det i brödet, och jag hade dessutom tappat mitt bröd så massa ramla ut. Och redan nu tänker ni nog "oj vad hon dräller", ja jag hade varit rätt nöjd om det var slut där. Men självklart skulle jag spilla ut massa dricka också. Så det såg ut som en tre åring hade ätit där jag satt, och en vuxen där Filippa satt.

Och det har fått mig att tänka på, varför ber man barn vara försiktiga?

Era ord

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0