Våran långfredag


Idag har vi varit duktiga och gjort det mesta. Vi började med tvättstugan vid tio. Vi har ju egentligen en tvättmaskin här i lägenheten, men jag skulle tvätta lite lakan och jag tycker att det är mycket skönare när man har tumlat dom. Så när jag ska tvätta sängkläder och handdukar så bokar jag alltid tvättstugan för att komma åt torktumlarna.
Och Filippa var duktig och hjälpte till med att lägga in allt i tumlarna. Min lilla hjälpreda.

När vi var färdiga med alla turena nere i tvättstugan åt vi lite lunch. Filippa satt och sa att hon älskade paprika hela tiden. Och att Tilde minsann inte gör det, och då måste hon gå till tandläkaren. Gud vad jag skratta, måste man gå till tandläkaren om man inte tycker om paprika?

Sen var det dags för en storstädning. Filippa putsade speglar och glasdörrar, dammade med en disktrasa och plcokade undan alla sina leksaker. När dammsugaren kom fram slängde hon sig på soffan och höll för öronen. Nej hon tycker inte om den, har hon aldrig gjort. Sedan hjälpte hon även till med att moppa golvet.

Efter vi varit så effektiva var det dags att packa in sig i bilen och rulla hem till mamma och pappa för att byta däcket vänster fram. Eftersom reserv däcket sitter där. Men pappa kunde inte få loss det, hon kunde till och med stå på det där verktyget utan att det hände något. Bultarna började gå sönder lite och pappa svor. Så det blir att åka till den där jävla däckfirman som hjälpte mig med punkteringen förra fredagen och be dom byta däcket. Hur fan tänker dom när dom sätter fast det så hårt? Tänk om jag skulle fått punktering någonstans mitt i ingenstans, jag som är ungefär halva pappa skulle ju aldrig ens kunna förstöra bultarna. haha

Era ord
Postat av: Erco, ex klasskamrat

Stor hon blivit! :)

2010-04-04 @ 10:16:35
URL: http://ercoo.blogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0