Classic cupcakes

Oj nu var det en hel vecka sedan jag skrev något senast. Och jag är ledsen om jag gör er besvikna nu när jag inte tänker skriva om vad som hänt i veckan.
Utan jag tänker bjuda på ytterligare ett underbart recept.



Classic cupcakes

Grundrecept
12 cupcakes (fast jag gjorde i "svenska muffinsformar och då blev det 27 st)
3 ägg
2½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjölk
3½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
Skal och saft av en citron

1. Sätt ugnen å 175 grader.
2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.
3. Smält smöret, håll i mjölken och blanda det med äggsmeten.
4. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och vänd ner det försiktigt i smeten.
5. Blanda i rivet skal och saft av en citron.
6. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.
7. Grädda i mitten av ugnen ca 15 minuter. Låt svalna.

Cream cheese frosting
60 g smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk färskpressad citronsaft
100 g philadelphiaost
Några droppar valfri karamellfärg (jag tog 3 droppar av röd karamellfärg)

Strössel

1. Rör smör, florsocker, vaniljsocker, citronsaft och philadelphiaost krämigt.
2. Blanda ner karamellfärg.
3. Bred frostingen på cupcakesen och garnera med strössel.

Era ord
Postat av: sophie

muuums :D duktig du är som bakar och står i.



puss på dig

2009-03-07 @ 22:46:21
URL: http://sophie1988.blogg.se/
Postat av: Johanna kusinen

Taaack för fina kläderna! (och det andra, som jag inte sett än:p) GULD!!! Super fina om än lite stort fortf. TUSEN TACK!



Hoppas ni har det bra och att vi snart kan ses!!! Ska försöka få med mig Daniel ner i Påsk! ;)

KRAMAR

2009-03-13 @ 09:13:52
URL: http://intesomjag.blogg.se/
Postat av: Anonym

UPPDATERING TACK!!!



Provat kläderna nu... Några kan jag börja använda redan (jeansen är SUPER SKÖNA - TACK!!!) någon topp också så kan jag växa i lite... så glad så glad



KRAM

2009-03-13 @ 09:54:22
Postat av: tres

hihi de här receptet snor jag och tänker göra när leona fyller två ;) hihi. vad du är duktig :) uppdatera meeera,saknar din blogg men förstår du har fullt upp säkert :)

tänkte vara jobbig och påminna dig om min header du sa du skulle fixa :P jag har bytt lösen på min blogg men skriv till mig på msn när du har tid och så får du det :) känn dig inte stressad nu eller något ting att fixa de direkt,tänkte bara påminna ifall du glömt de :)

kram!

2009-03-14 @ 22:59:00
URL: http://metrobloggen.se/lillamami

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0