En underbar lördag i mars

Idag har det varit en helt underbar lördag, och det ar varit bara jag och Filippa i stort sätt hela dagen. En riktig mor- och dotterdag.

Redan vid halv nio i morse var det 6 plusgrader ute oc Filippa tjatade om att få gå ut, så jag klädde på oss och så gick vi ut. Jag tyckte att Filippa skulle få bestämma vart vi skulle, så det blev lekparken som ligger precis nedanför oss. Och när vi bara varit där i någon minut och Filippa satt och gunga kom det en man gående och han ropa "här var vi morgonpigga". Och trevlig som jag är svarar jag alltid, och det slutade med att han stod bredvid och prata i 10 minuter med oss.

Efter ett bra tag i lekparken gick vi hem och tog det lugnt i soffan ungefär 30 minuter innan vi klädde på oss igen och gick till bussen. Jag ville kolla efter någon jacka och vantar till Filippa. Men affärerna är ju så puckade och tar bort allt så fort det börjar närma sig vår. Dom tänker inte på att små barn fortfarande behöver ha tjocka vantar när dom är ute. Det fanns i stort sätt inga vantar alls. Knappt fingervantar.

När jag blivit besviken på Kappahl, Lindex och H&M så gick vi till nästa buss och åkte till Heron City. Det är en bussresa på ungefär 40 minuter eftersom bussen tar såna omvägar dit. Men har man inget körkort så har man inte. Och redan på busshållsplatsen började jag och en annan mamma prata. Dom skulle till Ikea som är stationen innan Heron, så vi stod på bussen och pratade hela vägen. Det var riktigt trevligt och roligt. Att hon var 34 år och jag bara 21 år märktes inte för fem öre. Och Filippa passade på att ta en powernapp på 10 minuter.

På Heron åt vi först lite lunch på donken som Filippa alltid uppskattar. Synd bara att det är såna värdelösa leksaker för tillfället som jag inte ens kallar leksaker. Någon hårsnodd, en gigantisk hårklämma och ett otroligt fult armband i en burk. Woho barnen hoppar av glädje.
Efter maten åkte vi upp och köpte pop corn och festis och sen bar det in i salong 5 där Lilla spöket Laban på 44 minuter visades. Och Filippa satt faktiskt stilla under hela filmen och verkade tycka det var roligt.
Hon blev lite ledsen över att vi var tvugna att parkera vagnen bid ingången. Hon sa flera gånger att hon trodde någon skulle ta hennes vagn. Men efter ett tag så följde hon med in i salongen. Och sen när det dök upp en vagn i filmen ropade hon "mamma Pippas vagn, vi måste gå". Men när jag sa att vagnen står och väntar på oss tills filmen är klar så satte hon sig ner och kollade klart. Så otroligt underbar tjej.

När vi kom till Tumba centrum igen var det 20 minuter kvar tills bussen hem skulle komma, så vi gick till leksaksaffären och köpte mer play-doh lera eftersom dom blir lite torra efter ett tag. Så när vi kom hem satt vi en stund och lekte med leran och sen bakade vi chokladbollar.

Snacka om en fullspeckad och lyckad dag.
Älskar dig av hela mitt härta Filippa. <3


Filippa provsmakar pop cornen innan vi gick in i salongen.


Suddig jag vet. Men ville ändå visa hur glad hon var.


Våra chokladbollar.

Era ord
Postat av: sophie

naawwww. gulligt :D en mor- och dotterdag behövs ibland :D

2009-03-21 @ 23:58:38
URL: http://sophie1988.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Ni är ju för härliga, vilken mysig dag :)

2009-03-23 @ 13:01:37
URL: http://mikaela85.blogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0