Stäng grinden, förfan

Jag måste bara få irritera mig på en liten sak, eller det är inte en liten sak. Jag tycker att det är en rätt allvarlig sak.Jag har stört mig på det rätt länge, men har endast yttrat mig till min prins, men nu berättar jag det för världen också.

När Filippa började vid nio tiden på dagis märkte jag det inte, men nu när hon börjar vid halv sju, kvart i sju ser jag det i stort sätt dagligen. Oftast på morgonen då jag faktiskt tycker att det är värst.
Föräldrar som kommer och lämnar sina barn på dagis rent ut sagt skiter i att stänga grindarna efter sig. Jag skulle väl kanske kunna acceptera att dom inte stänger en grind när dom går in för att lämna sitt barn, men när dom går där ifrån och låter grinden stå på vid gavel. Jag kan inte förstå det. Deras egna barn går där. Tänk om ett barn skulle smita ut. Filippa är tillräckligt lång och duktig för att kunna öppna och stänga dörrar helt själv. Tänk om hon skulle öppna ytterdörren och springa ut, och så är grinden öppen. Det skulle bli panik på dagis, och allt pga en förälder som sket i att stänga grinden som inte tar speciellt lång tid.

För mig är det helt ofattbart. Jag stänger alltid grinden efter mig. Jag låter den inte ens vara öppen om jag vet att jag ska gå igenom samma grind om bara någon minut, för man vet ju aldrig. Jag önskar bara att alla andra föräldrar på Filippas dagis (eller alla dagis faktiskt) kunde ha samma respekt för dagis och dess säkerhet. För våra barns skull.

Jag överväger att lämna mitt klagomål till personalen på Filippas dagis. För jag tycker det är rätt allvarligt när föräldrarna skiter i en sån här sak. Jag skulle aldrig förlåta personalen på dagis eller mig själv om Filippa rymde där ifrån och försvann, kanske för alltid. Och jag tror att alla andra föräldrar känner likadant för sina barn. Eller jag hoppas det i alla fall.

Era ord
Postat av: tres

så är de på dagis här med, jag blir så sur, jag stänger alltid grinden och väntar vid grinden tills någon förälder kommit fram till grinden,om någon förälder ropar att inte stänga grinden efter mig för dom skall in,barn är smarta och snabba men vet ju inte faran med bilar och allt där till. dom satt upp lappar nu på leonas dagis om att alltid stänga grindarna efter sig, men vissa och alltid när jag sett är de utlänningar som aldrig stänger grinden :/ jag tycker de är så konstigt,dem borde ju förstå att barn kan smita ut annars :/

jag tycker du skall säga till på dagis, dem själva märker säkert av det oxå men hör dom "klagomål" ifrån en förälder om det så kanske dem uppmärksammar det mer och det blir bättre med det! :)

2009-03-19 @ 20:11:57
URL: http://metrobloggen.se/lillamami
Postat av: Mikaela

Men det är ju ganska uppenbart att man ska stänga grinden efter sig, det finns ju en anledning till varför man satte dit den från första början.

Hur kan man som förälder skita i det, värdesätter man inte sitt barn och vill att barnet vara i säkert förvar på dagis?



Vissa dagis ligger vid högtrafikerade vägar, skulle någon strunta i grinden där så kan ett barn bli påkört! Är det värt det?



Jag tycker absolut att du ska framföra detta till personalen på erat dagis!

2009-03-20 @ 09:49:35
URL: http://mikaela85.blogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0