Retstickan morfar, min pappa


Skiathos.

Igår rymde mamma och pappa, eller framförallt pappa, till Grekland, Skiathos. Pappa fyller nämnligen 50 gubb-år på midsommarafton och vågar inte vara hemma. När man blir äldre är det tydligen väldigt läskigt att vara hemma på ens födelsedag. Antagligen kommer monstret Hubert och äter upp dom, eller nått.

På kvällen ringde mamma för att berätta att resan gått bra, och att dom trivdes med rummet osv. Hon berättade även att dom redan hade hunnit bada.
Och eftersom Filippa var lite hängig i helgen så frågade hon rätt mycket om henne också. Det är ju mormor och morfars lilla ögonsten, som dom antagligen kommer sakna mer än deras egna barn nu dom 2 närmaste veckorna.
Men medan jag prata med mamma hörde jag pappa i bakgrunden hur han klaga över att det var så varmt, och att mamma skulle fråga om det regnade hos oss. Sen börja han skratta. Den retstickan.

Jag ångrar mig väldigt mycket att jag inte följde med. Men när dom boka resan visste jag ju inte att jag skulle få sparken och sitta syssolös hemma. Men hade jag följt med hade vi även behövt ta Filippas operation senare. Så det var faktiskt bäst att stanna hemma i iskalla Sverige. Så pappa, passa på och njut så du kan retas extra mycket när du kommer hem.

Era ord

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0