Pottan

Igår var det avslutning på dagis på efteriddagen/kvällen. Jag hade laddat upp med kameror, både min systemkamera för att ta kort, och min digitalkamera för att kunna filma, samtidigt. För förra året sjöng dom lite sommarsånger för föräldrarna, och i julas hade dom luciatåg så jag tog förgivet att dom skulle göra något slags uppträdande i år igen. Men till min besvikelse så gjorde dom ingenting. Vet inte om det var pga att det börja regna så vi fick flytta in i sista sekund eller om dom inte hunnit med något. Tråkigt var det i alla fall att det inte blev något.
Men det var trevligt att träffa alla andra föräldrarna samtidigt, äta lite och smaka på tårtan.

Potträningen går framåt. I söndags blev det inget kissande på pottan, vi hann inte dit den gången hon inte hade blöja. Men hon har börjat välja sig vid att inte ha blöja, utan trosor istället.
Igår morse tog jag av henne blöjan redan på morgonen när hon fick sin välling och satte henne på pottan framför teven, hon behöver bli distraherad för att göra något, annars blir hon orolig och vill ha blöja. Men hon gjorde aldrig något. Hon hade kissat rätt mycket under natten så tror inte det fanns något kvar.

Men envis som jag är så testa jag imorse med. Hon imorse var hon nästan torr så det såg ju ljust ut. Jag satte henne på pottan redan strax innan sju med välling framför teven. Sen när det var slut ville hon sitta kvar där och äta en smörgås, sen lägga pussel och bläddra i en bok. Efter ungefär en timme reste hon sig upp och sa färdig. Jag kika ner i pottan och såg att hon faktiskt hade kissat en skvätt.

Hon har börjat känna när hon är kissnödig, för i söndags när vi inte hann till pottan så började hon ta sig lite mellan benen, och starx efter kissade hon. Igår när vi var på avslutingen började hon ta sig mellan benen och kände efter om hon hade blöja, för då var det ju lugnt att kissa.
Det går framåt :)


Era ord
Postat av: Mikaela

Stora tjejen! ;)

2009-06-09 @ 17:34:24
URL: http://mikaela85.blogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0