Helt hysteriskt

Imorse när Filippa vakna hade hon 39 graders feber, och det har hon haft mer eller mindre hela dagen. Hon har varit lite slö av sig och legat med mig i soffan och kikat på Rasmus på luffen och andra barnprogram, men inte sovit någonting alls. Men hon har ätit hyfsat bra. Andra gånger då hon varit sjuk har hon matvägrat, bara välling som gått ner. Men idag åt hon både lunch och middag med hyfsad aptit. Och när hon skulle gå och lägga sig hade hon tempern 37,5. Så kanske bara är en endagars feber.


Alltid roligt med sällskapsspel

Nu på kvällen har jag, Walle, Sophie och syster skrattat otroligt mycket. Vi har nämnligen spelat Helt hysteriskt. Och det är ett spel jag kan rekomendera om man tycker om att skratta. Spelet går ut på att man hela tiden ska gissa på ord, och under tiden kan man få massa tvång som man måste hålla. Som t.ex. att man måste köra ramsan huvud, axlar, knä och tå innan man slår tärningen, bara får prata med spelaren till vänster, sitta och massera den närmaste spelarens lår eller prata med frinsk brytning.
Med olika tvång kombinerade blir det helt hysteriskt roligt ibland.

Även om spelet faktiskt är rätt simpelt, så är det otroligt underhållande. Tycker jag.

Era ord

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0