Våran torsdag, helt enkelt

Idag har jag och Filippa busat massor. Vi var iväg en sväng till Alby och fixade ett nytt recept till mig, sen till Tumba centrum och handla lite. Och Filippa var otroligt duktig hela tiden. Enda sedan hon började bli blöjfri har jag alltid kört på att så fort man ska iväg måste man testa att kissa, kommer det inget så har man i alla fall testat. Samma sak innan man går och lägger sig. Man måste i alla fall testa.
Så hon både kissade och nr 2 innan vi gick till bussen, och det var ju en garanti för mig att det inte skulle vara några kissanfall under tiden.
Och utanför ica i Tumba centrum står det en häst och en båt som man kan lägga pengar i så rör de på sig, och vi brukar alltid bli osams när vi går förbi dom. Men inte idag.

FIlippa: Mamma, jag vill leka.
Jag: Visst, lek du. Men du får inga pengar.
Hon gick fram till hästen och klappa på den
Filippa: Hejdå hästen, nu ska vi handla.

När vi kom hem igen tog vi det lugnt farmför Pippi fram till lunch, sen blev det en cykeltur ner till lekparken där vi lekte i 1½-2 timmar. Sen ville Filippa cykla hem och äta yoghurt. Hur söt får man vara? :)
Sen har eftermiddagen och kvällen mest bestått av Pippitittande och maraton.


Era ord
Postat av: Johanna

så mysigt! :) Saknar er!!! (Nea älskar namnet Filippa, ena dockan heter det och frågar man vad bebis ska heta - vare sig hon för dagen vill ha syster/bror, så ska h*n heta Filippa! :p ) Våra fina flickor!!!

2009-07-24 @ 09:10:55
URL: http://mylife-mydreams.bloggagratis.se

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0