Full fart


Min stora tjej cyklar hem fråm lekparken.

Idag har det varit en rätt rolig dag för Filippa, tror jag. När vi vakna runt åtta tiden gick vi upp och åt frukost framför Pippi Långstrump. Det är hennes nya favorit på teven, inget annat än Pippi duger.
När jag och min syster var små hade vi en serie med Pippi filmer på VHS som Filippa hittade några av och tjatade om att få titta på, och sedan dess har hon varit fast. Allt handlar om Pippi.
Men som dom flesta vet så är VHS inte kända för superkvalité nu för tiden, och eftersom några filmer var borta och några sönder så beställde morfar (min pappa) Pippi serien på DVD istället.

Efter vi kollat på (vad det kändes för mig i alla fall) hundra avsnitt gick vi ner och klädde på oss. Rotade i frysen efter något ätbart, slängde i oss maten och gick ut med cykeln.
På med hjälmen och en tvekande Filippa vågade inte åka i varken upp- eller nerförsbackar. Så när vi kommit upp för våran backe på tomten och ner för backen utanför så vågade hon äntligen upp på cykeln. Och vilken rackare på att cykla måste jag säga. När det är plant behöver man inte hjälpa henne alls, hon styr jätte bra själv, trampar på jätte bra och håller ungefär samma tempo som när jag går.

Vi cyklade i alla fall ner till lekparken här nedanför och busade där ett tag, men så fick hon syn på sin cykel och ville ut och cykla mera. Så vi cykla hem och tog en glass, och upptäckte att mjölken var slut. Så vi passa på att cykla ner till affären och handla, och så hem igen. Och när vi nästan precis kommit hem fråga grannen om vi ville följa med ner till lekparken, och Filippa tacka inte nej till varken leka i lekparken med grannbarnen eller att få cykla.

Så idag har dagen kort och gott bestått av cyklande.

Era ord

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0