Dålig uppdatering - jag vet


Filippa utanför Grönan.

Okej nu tycker till och med jag att det var lite för länge sedan jag uppdaterade. Nu får jag skärpa mig.

Först kan jag svara på Mikaelas kommentar om hur Filippa mår med rören och så nu. Och hon mår jätte bra med dom, hon har inte märkt av dom alls. Men det stora provet kommer till hösten då den värsta perioden för öroninflammationer börjar.

Jaha, då kan jag väl lite snabbt berätta vad som hänt sen sist. (skriver bara dom "stora sakerna".)
Filippa har blivit helt blöjfri på dagarna, och är dessutom torr på nätterna. Men hon får fortfarande ha blöja på nätterna, någon vecka till. Sen får hon börja testa sova i bara trosor. Först sa hon inte till alls om hon behövde gå på pottan, men hon började med att gå och sätta sig själv utan att säga ett pip. Och nu händer det att hon avbryter lekar och säger "måste tissa".

Filippa har varit på Gröna lund för första gången med mig och hennes moster. Hon åkte nyckelpigan och karuseller. Nyckelpigan var lite läskig just för att den är lite ryckig i början när den startar. Men annars tror jag hon uppskattade den dagen väldigt mycket.

Idag fick Filippa en 12" cykel av mormor och morfar. Filippa har den senaste tiden gått och tjatat om att cykla så vi fått skavsår i öronen här hemma. Och grannen var snäll och lånade ut en trehjuling, men man vill ju inte leva på andras saker. Och när mormor hitta en cykel på blocket för en väldigt liten peng som nästan var oanvänd så kändes det som ett måste.
Vi skulle gå över till grannen och låna verktyg för att sätta på stödhjulen och jag tänkte samtidigt lämna tillbaka trehjulingen och försökte få Filippa att cykla över den, mendan mormor körde cykeln.

Jag: Filippa ska du cykla över den här till Klara?
Filippa: Vill inte den här, vill cykla den där.

Trehjulingen var väldigt mycket värd i Filippas ögon senast mitt på dagen idag, men så fort hon fick en riktig cykel var den lika mycket värd som en myrlort.

Era ord
Postat av: Mikaela

Klart det kommer magbilder ;)

Härligt att få en uppdatering om hur det går för er.

Lippa bara blir större och större, man hinner knappt med ;) Saknar er så! Vi måste boka en dejt, snart! Men tyvärr har jag en husfasad och en bebbe som bestämmer. Trots tabletter så kan man fortfarande må illa, men jag hoppas att det vänder snart.

2009-07-22 @ 21:27:52
URL: http://mikaela85.blogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0