Lite feber

Nu sover Filippa gott i sin säng. Nattade henne med välling redan kvart i sex. Som vanligt när vi är hemma, alltså dom dagarna då det inte är något dagis så vägrar Filippa att sova middag. Och det gjorde hon idag med, såklart. Och redan vid tre tiden såg jag att hon började bli trött, men tyckte det var alldeles för sent för att sova middag, och jag visste även av erfarenhet att hon inte skulle somna på riktigt då heller.

Vid fem tiden kändes hon lite varm och tempern visade på 38,0, och vid halv sex ungefär kröp hon upp i min famn och sa att hon skulle sova, och borrade sig in i min överkropp.
- Men Filippa vill du inte ha lite potatisgratäng innan du ska sova?
- Nej!
- Okej, vill du ha välling och gå ner och sova redan nu?
- Jaaa, ova (sova).
- Okej, men ska vi borsta tänderna innan du går och sover då?
- Nää, Pippa vill inte.
- Okej, du slipper idag, men då får vi borsta massa imorgonbitti istället.
- Mm.. ova nu.

Hon somnade på en gång, hade vällingflaskan som hon låg och snuttade på i sömnen. Hon fick i sig nästan all välling innan hon somnade så pass djupt så hon sket i den. Men det tog ett bra tag för henne att få i sig det, hehe.
Hoppas bara hon mår bättre imorgon då hon ska vara hemma med sin morfar, medan jag börjar på det nya jobbet. Pirrigt.
Och nej hon ska inte vara hemma med morfar bara för att hon råkar vara sjuk idag, utan för att dagis har stängt så det är bestämt sen ganska långt tillbaka. Sen är det ju lite otur för båda två att hon råkar vara sjuk. Men hon kanske är frisk imorgon, efter en extra lång natts sömn.



Så här såg Filippa ut igår när släkten kom. Och hon vägrade kolla in i kameran då det fanns en dörr man kunde öppna och stänga. Hon har för övrigt börja öppna och stänga alla dörrar i hela huset. Och även lärt sig att pilla bort dörrstoppen som hindrade henne från att öppna och stänga dörrar förut.

Era ord
Postat av: Johanna

UTMANAD!

se min blogg! ;)

2009-01-26 @ 13:37:07
URL: http://intesomjag.blogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0