VAB

Igår började jag på mitt nya jobb, vilket var väldigt roligt. Men tyvärr fick jag vara hemma idag med en sjuk Filippa. Eller idag var hon inte sjuk, men hon hade feber igår kväll. Och man ska vara hemma minst 1 feberfri dag. Så idag har vi varit hemma och busat hela dagen.

Hon vägrade som vanligt att sova middag, varför blev jag ens förvånad? Så istället gick vi upp igen och då sa hon att hon ville sova i soffan men det sluta med att hon slängde nappen på golvet och for som en gummiboll upp och ner i soffan.
Efter ett tag orkade jag inte med studsbollen och frågade om hon skulle gå ner och bada istället, eftersom det ändå behövde göras. Och då skrek hon ja och sprang och hämtade sina djur som hon brukar ha i badkaret.

Och gud vad jag skratta i badrummet, den lilla token till unge jag har alltiså. Jag tvättar henne med en tvättlapp för att jag tycker det är enkelt och smidigt, och på senaste tiden ska hon också ha en för att tvätta sina djur. Men när jag var klar började hon först tvätta sina djur runt munnen och tvätta deras "hår". Sen övergick hon till att tvätta sig själv mellan tårna, under armarna och på magen. Hela tiden tittade hon på mig och skratta. Gud vad jag ångrar att jag inte hade kameran där.

Men hade kameran när hon åt glass.



När jag höll på att laga middag for Filippa runt här med eld i baken, tror hon retades en del med morfar. Svårt att säga eftersom hon sprang mellan köket och vardagsrummet hela tiden. Men rätt som det är hör jag en duns, "äsch det var väl inte så farligt" tänkte jag. Efter någon sekund hör jag hur hon börjar skicka hysteriskt, och morfar säger Therese kommer du med papper. Stackarn hade halkat trots att hon var barfota i en kurva och hann inte ta emot sig. Hon ramlade rak på munnen och självklart började det blöda. Inte överdrivet, men en del. Det blev ett hack i läppen efter ena tanden, men ingen fläskläpp. Vilken tur.

Era ord
Postat av: Sophie

hahah sicken klant. jag var nog likadan när jag va liten kan jag tro. haha alltid nåt ska man göra sig illa på.

2009-01-27 @ 21:24:32
URL: http://sophie1988.blogg.se/
Postat av: Johanna

Söt gumman!!! :D Sådär gjorde Nea också när hon badade och var liten - härmade så... Nu ska hon "ta hand om" mig elr Daniel när vi badar/duschar tillsammans och skumma oss, tvätta håret mm... Mys tjejerna!!

Hoppas hon är frisk nu och att du trivs på nya jobbet!

KRAM

2009-01-28 @ 09:01:56
URL: http://intesomjag.blogg.se/
Postat av: Lena

Vet inte om du tycker det är privat, men jag undrar vad det är för jobb du har börjat på?

2009-01-28 @ 10:13:20
Postat av: Johanna

Utmanad ;)

2009-01-28 @ 15:08:37
URL: http://intesomjag.blogg.se/
Postat av: Sophie

taack <3 ja, vet att du finns. och detsamma gäller dig. always and forever hun.



kääärlek <3

2009-01-28 @ 21:39:36
URL: http://sophie1988.blogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0