Trötter sover redan

Filippa ligger redan och sover för natten, hon somna för ungefär en halv timme sedan i sin säng. Dom senaste dagarna har varit hårda för henne eftersom hon är så pass envis och vägrar sova middag.

Igår ville jag verkligen att hon skulle sova middag så hon skulle orka med kvällen. Det var planerat att hon skulle följa med mina föräldrar till Sophies föräldrar, och då vet man ju aldrig hur sen middagen blir osv. Men hur jag än försökte, och hur mormor än försökte så vägrade hon sova middag. Hon sa flera gånger att hon ville sova, men när vi kom ner till sängen började hon skutta runt och leka. Så efter många vänder så blev det aldrig någon tupplur.

och trots att hon inte hade sovit någon middag på dagen så var hon uppe till halv elva ungefär på kvällen. Sen orkade hon inte längre och hon fick låna en av deras sängar att sova i. Och då tycker man ju att hon borde sovit länge imorse, men så fel jag hade. Redan vid sju vaknade hon och var hur pigg som helst.
Och trots att hon vaknade så tidigt så vägrade hon sova middag idag med. Hon har iofs inte sovit middag speciellt mycket den senaste tiden när vi varit hemma. Men idag hade hon behövt det, för vid fem höll hon på och krokna och ögonen gick i kors. Så vid kvart i sex gjorde jag iordning välling efter ett tappert försök att få i henne lite potatismos och köttbullar utan resultat. Då tyckte jag att det bara fanns ett alternativ, sängen.

Och när hon ändå ligger och sover passar jag på att skriva ut massa fotografier på henne som jag ska sätta in i albumet. Jag har jobb i år och dar framför mig kan jag säga. Har inte skrivit ut några kort sedan maj -07. Fy på dig Therese!!

Era ord

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0