Spyor & co

Om man ska kommentera anonymt kan man lika bra låta bli. Det är min åsikt i alla fall.

Känsliga läsare varnas. Läs detta på egen risk eller ignorera det. Ditt val!
I gårdagens inlägg skrev jag ju om att det går magsjuka på en av avdelningarna på Filippas dagis. Och att jag inte ville lämna henne på dagis för att vara på den avdelningen av den enkla anledningen att jag inte vill att vi åker på det igen. Inte bara en månad efter.
Igår kväll runt halv sju tiden fick Filippa helt plötsligt ganska hög feber, 39 grader någonting och somnade i soffan. Hon skulle egentligen få vara uppe lite längre, men pga febern somnade hon rätt snabbt på min syster. Vid halv tio vaknade hon och var rätt orolig och min mamma tog upp henne och hade henne i hennes famn ett tag, innan hela hon var nerspydd.
Efter ungefär en halvtimme blev hon nerspydd igen, och Filippa klarade sig rätt bra båda gångerna.

Det kändes jävligt tungt att hon kanske blivit magsjuk igen. Men idag har hon inte spytt någonting och feber har hon inte direkt haft heller. På förmiddagen hade hon 37,5, men efter lunchen var den nere på 36,1. Och hittills har hon inte vaknat och spytt heller. Hon vaknade till för ungefär en timme sedan och smågnällde lite grann, då kan jag säga att jag var livrädd att hon hade spytt igen. Men det hade hon inte, så håller tummarna att det inte är magsjuka.

Förra gången hon var magsjuk spydde hon en gång vid nattningen på lördagen och sen två gånger under natten. Sen var det lugnt tills på tisdagen då hon vaknade och spydde en gång. Så hennes magsjuka är något som bara verkar leva på nätterna, med uppehåll några nätter dessutom. Det jobbiga då är bara att man inte vet om den är över.
Men den gången kunde man se i hennes avföring att det fanns bakterier i tarmarna. Enligt sjukvårdsupplysningen så är det bakterier om avföringen har lite gröntaktig färg, vilken den hade då. Men än så länge inte nu.

Så nu håller vi tummarna...

Era ord

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0