Skaffa ett liv

Jag blir så irriterad ibland på folk som inte har någon respekt eller skam i kroppen alls. Visst går mer eller mindre alla ungdomar igenom perioder då det är roligare att busa och förstöra. Men jag tycker ändå att man måste dra en gräns om hur långt man får gå.

Innan vi flyttade in i den här villan som vi bor i nu, så bodde det ett äldre par som alltid var utsatta för alla hemska bus och saker. Huset ligger lite illa till om man tänker på det sättet, går du på gångvägen så går du i stort sätt runt hela huset. Så huset och tomten är egentligen ganska obevakad av grannar och omgivning.
Ungdomarna som alltid busat med det äldre paret har inte brytt sig om att dom flyttat och fortsatt med det enda och det andra ibland.

Sommaren efter vi flyttat in fick pappa ett jätte fint fågelbad som han plaserade ut på tomten. Alla som känner min pappa vet att han är en riktig fågelälskare, har hundra olika fågelmats grejer och liknande. Men redan samma sommar eller höst försvann fågelbadet spårlöst. Det var någon som varit inne på tomten och tagit det. Och nu i efterhand vet vi vem, men det behöver vi inte gå in på.

På julafton gick jag, syrran och min pojkvän ner till ica för att handla några saker och när vi kom hem och genade över tomten såg vi att soluret var borta. Inte för att någon kommer sakna det, för det var väl ingen som tyckte det var speciellt vacket. Men det är själva grejen med att sno saker från andras tomter. Det är stöld, och hur kul man än tycker det är att förstöra och liknande tycker jag att det är att gå alldeles för långt.

Det är inte bara saker dom tar, det är även ägg som kastas på rutor osv. Har bara en sak att säga dom, skaffa ett liv.


Era ord
Postat av: Caroline

ibland så blir man så arg på sånna människor, varesig de är barn, undomar eller vuxna är det så respektlös. Hoppas det löser dig

2009-01-05 @ 17:17:41
URL: http://humlerum.blogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0