Dagis och drömmar

Då var första dagisdagen här, och det var absolut inga problem alls att lämna henne eftersom hon såg Tilde, hennes favorit. Och det var inge krångel eller liknande på morgonen heller, hon hade bara lite åsikter (som vanligt) om vad hon skulle ha på sig och vlken ordning ytterkläderna skulle på. Hon klär väldigt gärna på sig ytterkläderna för hon gillar att vara ute, men det blir lätt lite bråk då för hon vill ha på sig sina skor först. Och det går ju inte när det är vinter och man ska krångla på en overall, men efter lite om och men så brukar hon inse det i alla fall.
Ska bli kul att höra hur hon sovit idag på dagis när jag hämtar henne i eftermiddag/kväll.

Igår kväll läste jag lite innan jag somna, som vanligt. Och precis innan jag slutade läsa dagen innan så dog systranas(det handlar om tre systrar) pappa, så igår kväll handlade allt om hans död. Hur skulle allt fungera nu när han bara lämnat dom osv.
Och för första gången på evigheter kommer jag ihåg vad jag drömde i natt. Jag gick igenom samma sak om min pappa, inte att han dog direkt, men om han skulle ha gjort det så skulle det vara flera saker som jag inte skulle kunna göra för det är saker som alltid han gör. Som t.ex. är det alltid min pappa som fixar med laxen på julafton, och det skulle betyda att jag inte skulle få någon lax (som är det bästa på julbordet) på julafton om ingen annan fixar det såklart. Jag skulle aldrig mata fåglar och lite andra små saker.

Som ni säkert förstår sov jag inge vidare inatt.


Era ord

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0