Började med dagis, men slutade med vikt

Idag var allt jobb inställt på jobbet så fick en ledig fredag, vilket är riktigt skönt. Och på fredagar har personalen på Filippas avdelening planering hela dagen så barnen får vara på avdelningen mitt emot. Och här om dagen när jag lämnade Filippa såg jag att dom skrivit en lapp om att det går magsjuka på deras avdelning. Så jag tvekade inte alls om att ha Lippa hemma idag. Magsjuka - nej tack. Räcker med den vi hade innan jul. Jag tappade 3 kilo efter att spytt en dag, och jag har fortfarande inte lyckats gå upp dom där kilona. Så en till omgång vill jag inte ha.

Folk klagar redan på att jag är för smal. Visst visar vågen lite för lite, det är jag medveten om. Men hur mycket jag än försöker så kan jag inte gå upp i vikt. Allt onyttigt som jag äter hjälper mig endast att behålla vikten så jag slipper minska hela tiden.
Här om dagen frågade en person om jag var nöjd med min kropp. Ganska snabbt svarade jag både ja och nej. Det kan ju låta lite konsigt, som man inte kan bestämma sig om man är nöjd eller inte. Men min förklaring är väl egentligen ganska enkel. Jag är nöjd att min kropp är smal, har lite antydningar till former osv. Att jag kan äta vad som helt utan att det märks. Men jag skulle samtidigt gärna väga lite mer så man får lite mer kurvor och en kvinnligare kropp.

Dom flesta tycker oftast att man bara ska vara glad och tacksam för att man fått en smal kropp som inte påverkas av vad man äter. Och visst är jag väldigt tacksam för det eftersom jag är en godisgris. Men även smala får problem. På samma sätt som överviktiga tycker att valkar hänger över, tycker smala att t.ex. höftbenen stycker ut för mycket.
Ett av mina jobbigaste problem med min kropp är att jag inte har något underhudsfett. Och det leder till att jag jämt och ständigt fryser, spelar ingen roll hur mycket jag klär på mig, jag är ständigt iskall.

Oj det blev kanske ett lite negativt inlägg. :p

Era ord
Postat av: Någon

"Lite negativt"

2009-01-16 @ 20:48:31
Postat av: Mikaela

Du är världens finaste Tess, bara du mår bra och trivs med dig själv så är jag glad :)



Någon: Orka vara anonym, vilket du är när du skriver "någon", har man en åsikt som man känner att man vill yttra här på bloggen så tycker jag att man ska kunna stå för det med namn och allt!

2009-01-19 @ 11:10:58
URL: http://mikaela85.blogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0