Dålig uppdatering, jag vet

Oj oj vad jag har blivit dålig på att updatera bloggen. Men det finns inte seciellt mycket tid över till den just nu. Även om jag inte är äverdrivet trött på kvällarna (konstigt nog) så är det inte bloggen jag tänker på i första hans när Filippa gått och lagt sig. Så den har fått lite stryk av att jag börjat jobba heltid. Men gud så skönt det är att ha något att göra 5 dagar i veckan och veta att man har en fast månadslön som klirrar till på kontot den 25:e varje månad.

Men jag måste säga att jag saknar mitt lilla äppelskrutt fruktansvärt mycket. Det blir tyvärr rätt långa dagar på dagis för henne. Men det finns inget val om vi ska kunna flytta till något eget så fort jag får fasttjänst. Eftersom jag är ensamstående måste jag jobba 100%, och då blir det längre dagar för henne. Men jag har ändå fått ett bra jobb med bra arbetstider om ni frågar mig. Jag börjar alltid 8.00 och slutar alltid 16.00. En normal arbetsdag brukar vara 8 timmar plus 1 timmes lunch, så det slutar på 9 timmar. Men fördelen med att jobba med barn är att man äter sin lunch under betalning. Den enda rasten man egentligen får är 30 min någon gång under dagen.

Men det är i alla fall tur att hon trivs så bra på dagis och vill dit varje morgon. Det gör det hela så mycket enklare. När man kommer och hämtar henne så möter man alltid en riktigt glad liten tjej som kommer springandes och skriker "MAAAAAAAAAAAMMAAAAAAAA!" sen får man världens bamsekram. Det är höjdpunkten på dagen, vill jag lova.


Filippa den 25 september 2007.
Så liten, så söt i sin nya mössa.

Era ord
Postat av: jenny

Vilken sötnos du har :)

2009-03-05 @ 12:18:07
URL: http://tingelingan.webblogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0