Snööö är roligt för barn

Imorse när jag vakna blev jag rätt chockad över hur mycket snö det var ute. Och redan då bestämde jag mig för att jag och Filippa skulle ut och åka pulka på tomten. Så efter frukosten och ett varmt och skönt bad gick vi ut och åkte massa pulka. Hon skratta så jag trodde hon skulle ramla ihop till slut. Men hon tyckte inte att det var roligt att man behövde dra upp pulkan för backen igen. Hon tyckte att både hon och jag skulle sitta kvar i pulkan och hoppas på att ett mirakel drog upp oss igen. Så det blev som en ondcirkel. När vi åkte ner för backen så skratta hon så hon fick tårar och när vi skulle upp grät hon.

När vi kom in lite lagom röda om kinderna gjorde vi iordning våfflor med hallonsylt och grädde, väldigt smarigt. Sen bytte Filippa om innan vi åkte iväg till hennes pappa för att fira henne.
Hon fick;
2 paket tuschpennor
Målarbok
Vår/sommar jacka
Dockkläder
Presentkort på Lindex
En kofta

Tror inte jag glömt något.


"Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var väl roligt hurra?"


Filippa igår, när hon skulle blåsa ut ljusen på tårtan. Hon blåste en bra bit från tårtan.


Filippas fina tårta. Ja vi serverade samma tårta som vi åt på hennes riktiga b-day.

Era ord

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0