Sista pencilindagen, så skönt

Idag är det förhopningsvis siat dagen som vi är hemma som sjuklingar. Imorgon är det dags för verkligheten igen, tidiga mornar, dagislämning- och hämtning samt jobb. Nu när vi varit sjuka har jag faktiskt fått härliga sovmornar. Idag klev vi inte ur sängen förrän runt kvart i nio, tror jag klockan var. Riktigt skönt.

Efter frukosten idag klädde vi på oss och åkte till s-tälje där vi träffade Filippas pappa en stund innan han skulle till skolan. Men dom fick i alla fall äta lunch tillsammans, och se varandra en timme, och det var ju huvudsaken. När han gått gick vi runt lite och kollade i affärer innan vi tog tåget hem igen.

Det första vi fick göra när vi kom hem var att ta pencilindosen. Det är ju allt annat än gott så det är mer eller mindre med tvång som man får ge henne det. Och det är inte speciellt kul att behöva tvinga i henne det. Men det måste ju ner i magen för att hon ska bli frisk ordentligt. Det är i alla fall skönt att det var sista nertvingningsgången nu. Morgon och kväll kan hon faktiskt få pencilinen i vällingen, och det är riktigt skönt att det fungerar och att hon inte bryr sig.

Och just nu i skrivandes stund sitter trollungen och plaskar i badkaret. Det är hennes favoritsysselsättning nu när vi varit hemma. Det enda hon tjatar om hela tiden. Och även om man är sjuk så ska man ju få ha lite roligt i alla fall. Och jag kan ju tacka mig själv för att jag köpte en bärbar förut, så man kan ha lite roligt i badrummet när hon badar. :)
Nej nu ska vi fortsätta sjunga bä bä vita lamm.


Era ord

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0