Julen varar ända fram till påska

Efter jag nattat min lilla skrutt traskade jag ner till ica för att handla lite mjölk. Min lilla kalv drick nästan upp all mjök till middagen. Om hon får välja så går mjölk före allt annat. Skulle jag ge henne valmöjligheten att välja mellan mjölk och läsk så skulle hon efter en stunds tänkande välja mjölken. Oftast i alla fall.

Men det var inte det som var själva poängen med det här inlägget, utan det var min lilla promenad fram och tillbaka till ica i min ensamhet. På vägen ner pratade jag en snabbis i telefon och då är jag blindare än blindast. Men på vägen hem när det endast var jag, hon och henne så såg jag att huset som ligger precis nedanför oss fortfarande har massa julpynt framme. Eller pynt och pynt, utebelysning i form av tomtar och liknande.

Vi har fortfarande ljusslingor utomhus, och det tycker jag att man kan ha under den mörka tiden på året. För det förknippas inte med julen. Men tomtar med renar och liknande ska man endast ha i samband med julen. Det vill säga möjligtvis första advent fram till trottonhelgen. Det här är mina tankar, bara så ni vet.

Men sen slog det mig att dom nog är dom enda som tar "julen varar ända fram till påska" på allvar.

Era ord
Postat av: Sophie

hahahah knasis :)

2009-02-14 @ 00:38:20
URL: http://sophie1988.blogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0