TIPS: Till potträningen

 

Klistermärken i beröm. Men en del har damen pillat bort när hon suttit på den. Hela pottan var full som bild 1 & 2 förut.

Till en början ville Filippa inte sätta sig på pottan, men efter mycket om och men kunde man få henne att sätta sig på den - men inte göra något. Så rätt länge fick hon sätta sig på pottan någon gång ibland, men jag la aldrig ner någon större energi på det. För jag ansåg henne som inte redo.

Men en dag i mitten på juni så kissade hon helt plötsligt när hon satt och lekte på pottan. Hon fick så mycket uppmärksamhet och fick höra hur duktig hon var flera hundra gånger så hon ville kissa på pottan igen, på en gång. Där öppnades dörren till  en blöjfri framtid.

Bara någon dag efter åkte jag och köpte massa klistermärken på ÖoB (super billigt), för att ha och uppmuntra henne ännu mera till att gå på pottan. Ibland känns det som att ord inte räcker till. Och alla, eller i alla fall dom flesta uppskattar alltid att få något. Så jag började med att varje gång hon gjorde något på pottan, alltså det räckte inte med att hon satte sig, så fick hon ett klistermärke att sätta på pottan.
På så sätt kunde hon både se och hålla koll på hur duktig hon var och är när det gäller pottan.

Nu en och en halv månad senare är hon helt blöjfri på dagarna, egentligen nätterna också. Hon är snustorr marioteten av alla nätter, men för att få slut på blöjorna så får hon ha det på nätterna.
Och det har bara hänt en olycka på tre veckor.

Jag tyckte att min metod fungerade alldeles utmärkt, och tror inte jag skulle kunnat hitta en bättre faktiskt.

Era ord
Postat av: Mikaela

Jag antecknar för fullt ;)

Väldigt bra tips!

2009-08-04 @ 11:37:59
URL: http://mikaela85.blogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0