En tripp till Gamla stan

Jag blev så irriterad på mig själv att jag glömde systemkameran hemma idag. Men som tur är så hade jag mobilen med mig så får hoppas att något av korten i alla fall går att använda. Ska kolla så fort jag skrivit klart texten.

Mormor, jag och Filippa ville hitta på något att göra idag men allt vi kom på kändes bara tråkigt. Så till slut bestämde vi oss bara för att åka in till Gamla stan för att kolla på båtarna och äta glass.
Först gick vi och köpte oss en varsin korv bara för att få någonting i magen, och varsin dricka. Det var ju så otroligt varmt. Sen gick vi upp mot slottet för att gå vidare mot några båtar. Men när vi kommit en liten bit förbi slottet möter vi en lång rad med hästar. Det var ridande högvakt. Så vi små sprang tillbaka till slottet för Filippa ville kolla på hästarna. Men vi kom rätt långt bak så vi lyssnade mest på musiken och Filippa satt på våra axlar så hon kunde se lite grann. Annars gungade hon på några kedjor som förövrigt gjorde två hål i hennes leggins.
När dom sen kom ridande bara någon meter ifrån oss var hon en riktig glad och nöjd liten fis. Men hon blev jäkla arg när dom red tillbaka till stallet. Stod och stampa i marken som Lotta på Bråkmakagatan gör.

Men lyckades i alla fall få med henne till västerlånggaran där vi köpte ben&jerry glass. Riktigt gott. Sen gick vi ner och satte oss vid slussen och kollade på båtarna medan vi åt glass.

En riktigt trevlig dag faktiskt. Och Filippa var nöjd, och sa att det var en rolig dag. Fast hästarna var bäst.


Polisen.


Första hästen i ledet.


Fyra i bredd gick dom så fint.


Hästen Harry.


Dom som inte hade några instrument. Fick förresten aldrig någon bild på dom med instrumenten. När jag kom tillräckligt nära hade dom tagit borta alla.


Våran utsikt medan vi åt glass.


Kolla vilka söta änder som kom simmande. Och precis nedanför oss la barnen sig till rätta för att sova.
Filippa hade sett att det flöt runt en napp i vattnet och tyckte vi skulle ge den till barnen.

Era ord

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0