Tillbaka till dagis


Trampa, trampa, trampa.

Idag är det första dagisdagen på ett tag, och Filippa var väldigt glad när hon fick veta att vi skulle dit idag. Men hon skulle cykla, och efter hon lovat att hon skulle cykla hela vägen så fick det bli cykeln.
Hemifrån oss ner till centrum tar det ca 15 minuter för mig att gå om jag går själv i min rätt snabba takt. Och dagis ligger ungefär 10 minuter längre bort. Så efter 40 minuter var vi framme vid dagis, och hon cyklade faktiskt hela vägen förutom precis utanför gymnasiet då hon gick någon minut.

Jag hade hoppats på att det skulle finnas någon ordinarie personal från hennes avdelning där eftersom det är första dagen som blöjfri på dagis. Men det går nog bra ändå. Hoppas bara att hon vågar sätta sig där också.
Sa även att hon max fick sova 30 minuter, för hemma sover hon ingenting på dagarna och kan vara hur pigg som helst på kvällarna. Och nu går hon så korta dagar på dagis så det är gränsfall om hon ska sova alls.

Era ord

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0