Student till hösten

Äntligen är oroligheterna och klumpen i magen borta. Igår var den bästa dagen i mitt liv på väldigt länge. Jag fick äntligen veta att jag kom in på den skolan och de programmet som jag verkligen ville komma in på.

Ända sedan april då jag ansökte har jag gått och varit lite smått orolig över om jag skulle komma in eller inte. Redan där startade grunden till klumpen i magen. När juni börja närma sig växte klumpen och blev till en obehaglig sak i magen. När jag då såg att man var tvungen att vänta till mitten på juli, blev man ju ännu mer orolig. Tänk om jag inte skulle komma in, vad sjutton ska jag göra då?

Mitten på juli kom, och jag fick en reservplats? What? En ynka liten reservplats tänkte jag. Direkt blev ja väldigt orolig och hade ställt in mig på att jag inte skulle komma in, och börja söka massa jobb och kolla upp komvux. För något måste jag ju göra till hösten, annars blir jag tokig.

Jag såg att det var i början på augusti man skulle få svar, och när vi kom in i augusti blev det olidligt. Jag mådde verkligen dålig över att inte få veta om jag kom in eller inte. Jag loggade in på studera.nu varje kväll och blev lika besviken varje dag när det inte kommit.
Men igår när jag inte hade tänkt kolla alls, ringde Sophie och sa att jag antagligen hade kommit in. Så hon fick logga in på min sida och kolla. Och ja, jag hade kommit in. Vilken lättnad. Allt bara släppte och jag kunde inte sluta le.

Det gjorde verkligen min dag och kväll!!

Era ord
Postat av: Leia

Okej =)

Skulle tycka att det vore läskigt med linser. Man måste ju liksom peta i ögat :S

2009-08-06 @ 14:37:06
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Leia

Jo, kasnke man vänjer sig vid det till slut. Det brukar man ju göra med det mesta. =)

2009-08-06 @ 22:10:42
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-08-09 @ 21:16:51

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0