Sluta reta mig

Jag hade absolut inte behövt oroa mig över dagisvistelsen idag. Hon hade varit duktig och kissat på pottan när dom kom in för att äta lunch och hon hade inte sovit någonting alls. Skönt.

Vid bordet på dagis (ena fröken berättade för mig):
Någon gjorde något mot Filippa.
Filippa: Nu slutar du reta mig!
Fröken: Hon retades inte, hon tycker ju om dig.
Filippa: Aaa.

Jag tyckte det var bra att Filippa sa ifrån när hon tyckte någon retade henne, även om det kanske inte var någon som retades. Man ska ju stå på sig, och inte tillåta andra trycka ner en. Och jag har en känsla av att min lilla madam inte kommer bli nertryckt i första taget.

Era ord
Postat av: Felicia

Sv: okej :)

2009-08-04 @ 20:18:55
URL: http://flizanlizan.blogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0