Paraden

Idag hade jag egentligen inte tänkt att vi skulle göra något speciellt, min mormor och morfar skulle komma på kvällen och äta middag med oss. Så en lugn dag hemma var väl kanske inte helt fel.
Men så kom det ett sms från Casse (mer känd som Påsen av mig) att hon tyckte vi skulle följa med in till stan och kolla på paraden. Och då kom jag ihåg att jag visst hade lovat henne att vi skulle följa med. Så det var bara att packa ihop sakerna och röra sig mot bussen.

Men jag ångrar inte att vi följde med, för vi hade väldigt trevligt och Filippa älskade paraden. Hon satt på mina och växelvis Påsens axlar för att se, och klappa händerna. Hon skrattade och pekade, klappade händerna och skrattade lite till.
Det som berörde mig mest, och som jag tyckte var väldigt fint var "Stolta föräldrar till homosexuella barn".

Det är så skönt att man kan hitta på såna här saker då man är borta en väldigt stor del av dagen utan att det händer någon olycka. Nu får jag väl ångra att jag säger så. Men låter jag henne gå på pottan och kissa innan vi går, så klarar hon sig tills man kommer hem igen. Hon sa till på tåget att hon behövde gå på pottan, jag sa att vi inte hade så jätte långt kvar men att hon fick hålla sig ett tag till.
Och hon kissade på pottan hemma sen. Så skönt att det verkligen fungerar med så bra utan blöja även ute.

Tyvärr glömde jag kameran hemma, annars hade vi tagit massa kort. Men det blev lite sressigt när Påsen smsade. haha

Era ord

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0