Fötter som växer

Idag har det varit underbart väder ute. Och jag hade ingen lust att bara vara hemma, så ringde Sophie och vi spenderade dagen tillsammans, med Filippa såklart.
Imorgon är det dags för dagis igen efter sommaruppehållet sen mitten på juni, och jag kände att jag bara var tvungen att mäta Filippas fötter och skor. Och eftersom vi skulle möta upp Sophie och handla lite grejer så åkte vi till maxi. Vid skoavdelningen mätte vi Filippas fötter och jag kan ju säga att jag fick en chock. Hennes fötter hade växt hur mycket som helst sen början av sommaren. Gymnastikskorna och ett par ballerina var 1 cm för små. Vilken tur att det varit sandaler väldigt mycket.

Så det var bara att åka till Tumba centrum och kolla på Din sko vad dom hade. Men dom hade ju ingenting alls. Alla rea-skor hade fel storlekar, och de nya inför hösten var så stora och klumpiga.
Ett sista försök var på Eurosko, som jag inte tycker om för tycker deras barnskor är alldeles för dyra. Men där hittade vi ett par fina vita och lila gymnastikskor med 50% rabatt. Nu ska vi bara test gå lite här hemma med strumpor också för att vara helt säkra på att dom kommer funka i höst.

Filippa älskade skorna i alla fall. Men hon hade väldigt svårt att gå framåt, för hon hade fullt upp med att titta på fjärilarna på sidorna som blinkar när man går.

Era ord

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0