Upprörd

För inte så jätte länge sedan skrev jag ett inlägg om att jag tyckte det var dåligt att föräldrarna inte kunde stänga grindarna till dagis efter sig. Och jag skrev även att jag funderade på att säga till att det oroade mig. När jag lämnar Filippa vill jag ju känna att det är en säker plats.
Men innan jag hann komma ihåg att säga till någon av fröknarna så hade dom satt upp lappar på varje grind där det står "stäng grinden efter dig, även kedjan tack!". Och jag gjorde vågen inom mig och tänkte nu kommer det äntligen bli en förändring.
Men tror ni ärligt talat att det blev en förändring?

Nej, likförbannat så står grindarna på vid gavel varje morgon. Och det som nästan stör mig mest är att dom föräldrar som jag sett lämna grindarna öppna (och som jag ser till att stänga efter) är dom som är "nykomlingar" eller som snart börjar skolan. Dom som har så pass små barn som antagligen inte når upp till dörren och kan smita ut själva, och då verkar dom inte bry sig. Eller så är det dom som har så pass stora barn som kan öppna grindarna själva.
Snacka om egoistiskt.

Tänk på alla barn förfan!!

Era ord
Postat av: tres

men gud t.o.m när de är påminnelse lapp där så borde man ju inte glömma de, så de är ju uppenbarligen bara ignorans och lathet som gäller... hoppas du ser någon nästa gång som inte stänger grinden och tjoar till på den eller säger till fröknarna till det barnet så dem kan förklara hur viktigt de är. när leona var nykomling på dagis så var jag extremt noga med deras regler och stängandet av grinden för det är ju skitviktigt även fast leona inte kunde öppna grinden och var blyg och inte sprang iväg.. irriterad och arj man blir på föräldrar som inte tänker på andra barn som kan bli överkörda eller rymma om man inte stänger grinden :/

2009-04-22 @ 21:38:01
URL: http://metrobloggen.se/lillamami

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0