Febrig Filippa


Igår kväll efter middagen tyckte jag Filippa kändes varm, så testade ta tempern på henne. Jag har oftast en rätt låg temperatur i min kropp, så Filippa är alltid mycket varmare än mig. Så ibland jag kan tycka att det känns som hon skulle ha feber även om hon inte har det. Och när hon väl har feber bränner jag mig nästan på henne. Och igår hade jag den känslan. Och hon hade 38.8 grader också.

Hon fick alvedon när hon skulle gå och lägga sig och febern försvann (kanske inte helt) under natten, men när hon vakna på morgonen var hon lika stekhet som kvällen innan. Och tempern visade 38.8 grader då också.
Vid lunchtiden låg febern på 38.4, så jag blev glad och trodde att det började gå åt rätt håll nu. Men hon somnade hos mig i soffan och sov i en och en halv timme, vaknade tog två tuggor på min pizza och någon klunk mjölk sen somna hon om igen och sov en timme eller nått. Och sen hade hon 38.8 grader igen.

Efter hon sovit massor var hon rätt pigg och orkade leka en hel del, men någon mat gick det inte att få i henne. Hon ville bara dricka mjölk. Och huvudsaken är ju att hon får i sig vätska.

När klockan var kvart i sju bad hon om att få gå och lägga sig, och jag tog tempern igen, 39,5 grader. Verkligen inte åt rätt håll. Hon fick välling med lite alvedon i, så hoppas den och sömnen besegrar febern nu i natt.

Tycker inte om när min lilla ängel inte mår bra.

PS! Jag har namnsdag idag ;) DS!

Era ord
Postat av: MIkaela

Grattis i efterskott lill-strumpan ;)

Tråkigt att Lippa åkt på feber, hoppas att hon mår bättre idag :)

2009-04-27 @ 11:14:16
URL: http://mikaela85.blogg.se/
Postat av: therese

hehe tänkte skriva till dig och säga grattis men så kom nått emellan så säger väl de nu istället,grattis i efterskott..therese är ett snyggt namn,höhö :D

2009-04-27 @ 16:50:48
URL: http://metrobloggen.se/lillamami

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0