Det här med vad man kan ha på sig

Sophie kom hit med Camilla förut idag för dom skulle festa tillsammans ikväll. Men Sophie märkte att hon glömt sina skor hemma och mamma erbjöd sig att köra hem henne för att hämta dom. Och självklart skulle Filippa följa med, och om hon skulle med skulle jag det också.
Och som alltid när jag bara är hemma så har jag alltid pyjamasbyxor, för det är ju det som är skönast. Och jag är en rätt bekväm människa av mig. Men mamma och jag har nästan alltid diskussionen om mina val av kläder hemma. Speciellt när jag har mina typiska pyjamasbyxor på mig, när det inte går att ta fel. Vita siden byxor med björnar och hjärtan.

Men mamma gick i alla fall med på att jag skulle få åka med mina pyjamasbyxor för hon skulle ändå inte släppa av mig någonstans som hon så fint sa det.
Och när vi var på väg hemåt igen frågade mamma om vi skulle baka dom där goda muffinsarna som jag gjorde förut (cupcakesen) och om det var något vi behövde handla i så fall.
Och eftersom jag har ett otroligt minne och verkar lagra det mesta så letade jag i receptet i huvudet och gick igenom skafferierna hemma och kom fram till att vi behövde gräddfil.

Mamma: Om du får pengar av mig så kan vi ju bara stanna till på Statoil så kan du springa in och handla lite fort.
Jag: Mmm (och skrattar).
Mamma: Vadå?
Jag: Kolla! (Sträcker upp ena benet)
Mamma: Du lämnar inte bilen! Sophie du kan väl handla?



Jag tycker det är så roligt att mamma skäms så mycket om jag visar mig i pyjamasbyxor. Själv bryr mig inte alls, har till och med gått ner till ica och handlat i mina gamla pyjamasbyxor, rosa siden med snobbar (snobben, men flera måste väl ändå bli snobbar?) på.

Era ord
Postat av: kusin vitamin

hihihi Super härligt ju!!! :D Stå upp för pyjamasbyxorna "låt deras röst bli hörd"!! ;)



Hoppas ni har det bra och att vårsolen skiner på er!!!

Miss u!

KRAM

2009-05-01 @ 08:20:36
URL: http://mylife-mydreams.bloggagratis.se
Postat av: sophie

hahahahahahahah och gud vad vi skrattade ;D

2009-05-01 @ 17:30:30
URL: http://sophie1988.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Haha, en annan har av misstag gått till affären med pyjamasbyxor på. Även Patrik har gjort det ;)

När jag är hemma så bor jag i mina pyjamasbyxor, även vanliga mjukisar är lovely ;)



Fast just nu på helgerna är det med arbetskläder man har på sig ;)



Länge leve pyjamasbyxorna ;)

2009-05-04 @ 10:58:45
URL: http://mikaela85.blogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0