Hemma med sjukt barn



Filippa har hostat till och från den här veckan, mest lite grann på nätterna. Nästan ingenting alls på dagarna. Och det har inte varit någon hemsk hosta heller, mest en rethosta.
Men i natt hostade hon nog nästan konstant från 22.00 på kvällen till runt 6.00 på morgonen. Så varken hon heller jag fick nog någon bra sömn. Någonstans där mellan 22 och 6 bestämde jag mig för att Filippa skulle vara hemma idag. Jag visste att hon antagligen inte skulle hosta jätte mycket på dagen (och det har hon inte heller gjort), men det jag visste var att går hon till dagis är risken större att hostan blir värre och det slutar med att vi får gå till doktorn, tvinga i henne hostmedicin och sen vara hemma 1-2 veckor. Då är jag hellre hemma 1 dag och förhindrar att det går så långt. Och en annan sak som jag visste om redan i natt, och det var att både hon och jag antagligen skulle vara ganska trötta idag. Jag är konstigt nog ganska pigg, men Lippa har set väldigt trött ut, och hon somnade utan protest för 20 minuter sedan.


Era ord
Postat av: Sophie

stackars filippa, hon blir hostig rätt ofta tycker jag :( det e väl alla oinbjudna baktierier överallt. hoppas ni får bättre sömn inatt :)



puss på dig!

2008-10-17 @ 14:12:18
URL: http://sophie1988.blogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0