Helgen

Okej, jag får väl ta och berätta att den faktiskt sitter på min arm, underarmen. Och jag hade faktiskt inte berättat för någon att jag skulle göra den, och har även inte berättat för någon att jag gjort den. Min familj och pojkvän vet att jag gjort den just för att dom sett den när jag tvättat den osv. Men annars hade inte dom heller vetat om det.

Idag är jag hemma med Filippa igen, hon hostar fortfarande lite för mycket för att få vara på dagis. I helgen övergick hennes rethosta till lite mer slemhosta. Och igår hostade hon lite för mycket för att jag skulle vilja släppa iväg henne till dagis. Men hon hostade inget i natt och har bara hostat lite grann idag på dagen. Så antagligen blir det dagis och jobbet imorgon.

Men bara för att man är hostig kan man ju inte bara stanna inne hela dagarna, så i helgen har vi hittat på lite små saker i alla fall. I lördags åkte vi till Eko och kollade på lite saker, pojkvännen köpte TP disney, jag köpte ett lite svårare pussel och ett paraply till Filippa, mamma köpte några julklappar till Filippa och pappa köpte xylofon till Filippa. Så hon fick massa saker i lördags. Och efter vi varit på Eko åkte vi till min farmor och farfar och fikade.
Och på kvällen spöade jag pojkvännen i TP Disney två gånger.

Och igår hjälpte vi mamma att kratta löv på tomten. Eller rättare sagt Filippa försökte rymma hela tiden medan mamma och jag krattade och pojkvännen tittade på. Men det slutade med att dom två gick på promenad ner till lekparken som faktiskt ligger väldigt perfekt från våran tomt. Nu när löven börjar trilla av alla träden så ser man i stort sätt lekparken och man hör även Filippa enda hem. Så bara en liten stund efter gick även jag dit, men mest för att hämta hem dom två för att vi skulle kunna åka till Kista och hälsa på min kusin Malin som jobbar där i en smyckesaffär.
Och där köpte jag ett armband till Filippa som hon faktiskt fick välja ut själv. Och ett litet kit med tofsar, hårspännen och klämmor.
Sen köpte pojkvännen olympicgames till Wii som vi spelade på kvällen när Filippa gått och lagt sig. Det var riktigt roligt för mamma och syster var med också. Och alla var duktiga på olika saker, så tror faktiskt att det var ganska jämt mellan alla.

(Jag hade tänkt lägga upp några bilder från i söndags när vi var ute och krattade löv då jag tog Filippa på bar gärning med att försöka klättra över staketet, men jag orkar inte springa efter kameran nu så gör det senare eller imorgon. Hoppas ni klarar er.)

Era ord

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0