Julafton

Filippa var så härlig och underbar på julafton. Det började med en ganska jobbig natt då hon verkade känna av julstämningen alldeles för mycket och tyckte det var dags att gå upp vid halv två på natten. Men det tyckte inte jag. Vid fyra tiden tröttnade jag på att försöka få henne att somna om så gick in till min mamma och frågade om hon hade lust att testa ett tag. Men bara efter en liten stund kom Filippa tillbaka, då hade hon ropat på mamma. Och bara efter en liten stund inne hos mig ropa hon på mormor. Men jag tyckte inte att hon skulle få hoppa fram och tillbaka så jag tvingade kvar henne inne hos mig, och efter en liten brottningsmatch somnade hon äntligen, runt fem eller så.
Det positiva var ju att hon sov till halv nio.

Kvällen före när Lippa låg och sov la vi fram alla julklapparna under granen, och till min stora förvåning så la hon inte märke till julklapparna. Inte överhuvudtaget på hela dagen.
Vid halv elva kom hennes farmor och Mogge för att ge henne deras julklappar, och inte ens då var hon på julklapparna under granen. Vid halv tolv kom hennes pappa och gav henne ännu mer julklappar, men hon brydde sig ändå inte om dom andra.

Under hela dagen var hon jätte glad och mysig, busade med alla och smaskade på massa julgodis. Under kalle satt hon nästan stilla hela tiden och kollade. Men mot slutet tröttnade hon och sprang iväg och lekte istället.
Efter kalle börjar vi alltid fixa maten och då skulle hon vara med och hjälpa till. Hon är så stor ibland.

Och efter maten kom vi entligen till den stora händelsen som alla barn väntar på. Först klädde min syrra ut sig till tomte med min hjälp. Och vi trodde att Filippa skulle bli lite rädd, men det första hon sa när hon såg tomten var "Lilla", vilket betyder Camilla. Jaha, där var det förstört.
När tomten gav Filippa ett paket och hon inte fick upp tejpen gick hon fram till tomten och bad om hjälp, hur många barn gör det egentligen? Och när tomten skulle ge paket till alla andra skulle Filippa hjälpa till att dela ut dom.
När tomten hade gått började vi med paketen under granen och Filippa brydde sig inte ens då om att springa fram till paketen. Hon stod snällt vid rumsbordet eller satt berdvid morfar i soffan. När hon fick paket utbrast hon "WOOOOW", hur härligt som helst. Och det roliga var att hon sa det varje gång.
När vi hade delat ut ungefär hälften av alla julklapparna tror jag att Filippa började bli nöjd, hon tyckte nog att hon fått tillräckligt så nu är nog resten till alla andra. Så när vi gav henne julklappar och läste t.ex. "God jul Filippa önskar mormor och morfar" så gick hon fram med paketet till mormor eller morfar.
Jag kan fortfarande inte förstå att hon var så lugn och sansad och är så jäkla givmild som hon är. Vill till och med ge bort sina egna julklappar. Mitt lilla troll! :)

Filippa fick det här julklapp; (vad jag kommer på nu)
Kläder
Spis
Kastruller m.m
Skridskor
Filmer
Play-doh
Raket
Täcke
Sovset
Förvaringslådor med nalle puh på
Pärlor och pärplatta
My little pony som kryper

Bilden uppe i headern är förresten från julafton. :)

Era ord
Postat av: Johanna vattenkanna

=D Så härligt! jätte mysigt ju!! Var hittade ni skridskor till Lippa? Vi har letat efter det till Nea också... :) KRAM KRAM KRAM

2008-12-29 @ 13:59:11
URL: http://intesomjag.blogg.se/
Postat av: elin

GOD FORTSÄTTNING:)hoppas allt är bra, har bytt till en ny blogg. kramis

2008-12-29 @ 15:59:43
URL: http://eeliins.blogspot.com
Postat av: Putte

haha så jävla klockrent när hon säger "Woooooooow"



Å johanna, jag köpte skridskorna på Stadium :) fanns från storlek 24...

2008-12-29 @ 17:25:53
URL: http://patriknilsson.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Okey , nice, jag ska lägga till dig med =)

2008-12-29 @ 17:41:28
URL: http://neoamon.blogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0