Filippas dagar..


6.30
Vaknar Filippa (oftast) och attackerar mig
6.45 Vi går upp och gör välling tillsammans
6.50 Filippa sitter i soffan och dricker välling medan jag gör ordning frukost
7.00 Äter vi frukost och när Lippa är klar hoppar hon iväg och leker
7.45 Brukar vi gå ner och byta blöja på Filippa och välja dagens kläder
8.00 Klär Filippa på sig (med min hjälp)
8.15 Klär vi på oss ytterkläderna för att gå till bussen¨
8.25 Går vi hemifrån
8.38 Hoppar vi på bussen
8.47 Kliver vi av och går mot dagis
8.57 kliver vi innan för dagisdörren
9.02 Pussar Lippa mig hejdå och vinkar i fönstret

15.50 Kliver jag innanför dagisdörren och blir anfallen av en glad Filippa
16.05 Går vi mot bussen, Filippa med en banan i handen (eller någon annan frukt)
16.20 Kliver vi på bussen
16.50 Kliver vi innanför dörren hemma. (Av någon konsig anledning går hon mycket långsammare på kvällen, och hittar mycket fler intressanta saker att studera)
17.15 Börjar jag med maten (beroende på vad det är för någon mat och hur lång tid det tar att laga) medan Filippa leker eööer hjälper till.
17.45 Sätter vi oss vid bordet och äter middag.
18.10 Brukar mormor och Camilla ramla innanför dörren och får en bamsekram av Filippa.
18.30 Börjar vi varva ner inför sängen, och läser böcker och liknande i soffan.
18.40 Gör vi en paus och borstar tänderna, och fortsätter sen att läsa böcker.
19.00 Gör jag välling, och gör Filippa klar för sängen.
19.07 Kryper Filippa upp i sin säng med Tiger och en nappflaska med välling.
19.31 Har Filippa somnat och jag går upp. (Fast det varierar ju väldigt mycket när hon somnar. Men efter vi reglerat hennes sovande på dagen så har det tagit 20-30 minuter för henne att somna på kvällarna.)

Det var Filippas dag i korta drag.

Era ord
Postat av: Sessan ~ (Jenna)

Det nämde vi också, men jag skrev bara inte upp alla, tog exempel :)

2008-12-08 @ 17:23:08
URL: http://ensessan.blogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0