Illaluktande spyor

Igår kväll när Filippa låg i sin säng och drack välling så satte hon sig upp och började gnälla. Och jag kunde inte förstå varför för hon hade lite välling kvar. Men mer än så hann jag inte tänka innan det kom en fontän ur hennes mun, över hela sängen, golvet, mig och hennes själv.
Jag ropade på mormor (min mamma) för att få hjälp. Tyckte det var bäst att jag tog hand om Filippa som var ner spydd medan mormor torkade upp och bytte sängkläder. Efter allt pysslande somnade hon utan problem.

Vid 00.15 satte sig Filipap upp i sin säng och gnällde och jag hjälpte henne över i min säng. Hon la sig ner på min kudde, och efter några sekunder spydde hon igen. Men den här gången kom det bara på min kudde och i min säng. Jag hjälpte Filippa upp och satte henne i min säng och sprang till mamma (som sover mittemot oss) och bad om hjälp. När jag kom tillbaka hade hon spytt igen, över hela sig. Den här gången var det min tur att ta hand om det medan mormor tog hand om Filippa.
Filippa somnade utan problem och sov hela natten, medan jag låg och hade småkoll på henne hela tiden så hon inte skulle spy igen.

På morgonen fick hon ingen välling för ville inte att hon´skulle hetsäta det, så magen vände sig ut och in igen. Så hon fick smörgås och vatten istället. Och efter mycket försiktighet så har hon fått behålla allt idag. Och när hon fick sin kvällsvälling så fick hon även behålla det. Så det var i alla fall skönt.

Här kommer det lite bilder på charmtrollet.


Filippa och morfar är lite knasiga, eller vad säger ni?


Filippa i sin nya morgonrock.

Era ord
Postat av: Johanna vattenkanna

Stackars lill skruttan då! =/



Söt hon är på bilderna (och annars med såklart!) Var roligt att ses i helgen, saknar er!!!! KRAM

2008-12-14 @ 21:06:48
URL: http://intesomjag.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Tack för igår, Patrik klämnde lite på julklappen från er när jag kom hem, tror han är nyfiken på vad det kan vara ;)

Han brås på min svärmor tror jag ;)

2008-12-15 @ 10:00:44
URL: http://mikaela85.blogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0