Hjälp mig nu :)

Jag har bestämt mig för att stödja någon form av välgörenhet. Jag har länge velat göra det men inte vetat vad jag ska välja. För det ska verkligen kännas rätt om jag ska göra det. Och nu alldeles nyss kom jag på vilken organisation jag vill stödja.
Jag har i tidigare ålder stöttat dom med några kronor genom att knacka dörr och sälja saker, så jag har lite förkärlek till dom redan sen tidigare.

Och så fort man tänker på välgörenhet tänker dom flesta på alla fattiga barnen i afrika och liknande. Visst behöver dom hjälp, men det känns som dom flesta tänker på dom. Så jag har valt att tänka på våra djur. Så jag har valt att stödja WWF (världsnaturfonden), och det känns så rätt.

Men enda problemet är att jag inte vet vilken sorts fadder jag vill bli. Först ville jag bli späckhuggarfadder, men sen kollade jag på alla andra.

Så snälla hjälp mig någon;

Djugelfadder (Apor)
Isbjörnsfadder
Tigerfadder
Östersjöfadder
(sälar)
Späckhuggarfadder
Pandafadder

Vad skulle ni välja?

Era ord
Postat av: sophie

vilket djur är mest hotat just nu? eller vad man kallar det. har för mig att isbjörnarna ligger lite risigt till för att det bara blir varmare och varmare.



men svårt, hm.vi var ju helt inne i rädda willy filmerna som små. så varför inte liksom?



men sen och andra sidan såg vi en jätte bra om en panda också. väldigt svårt ju haha :D

2008-12-22 @ 20:32:24
URL: http://sophie1988.blogg.se/
Postat av: K

Isbjörnen

2008-12-23 @ 11:59:33
Postat av: Mikaela

Jag skulle nog ha valt Isbjörn, Tiger eller Panda.



Hade du frågat min Patrik så hade han nog sagt Panda då det är en favorit ;)



Hoppas att det var till ngn hjälp ;)

2008-12-23 @ 12:38:32
URL: http://mikaela85.blogg.se/
Postat av: the one and only

isbjörn, nääää.. du kan endå inte hjälpa dom :P spelar ingen roll hur mkt pengar dom får in det kommer ju smälta iaf,

panda? va skulle en panda göra om han träffa dig i skogen? förmodligen döda dig :P och ja vill du bidra till din egen förintelse så,

späckhuggare, hm hur ska pengar kunna hjälpa dom å bli fler? inte lär dom knulla mer för att dom blir rika? :D

Nää ja tänkte starta en myrfarm på min balkong den kan du få stödja om du vill :D haha



eller så stöder du situation sthlm. det vore nog mer vettigt att stödja nått som är nära inpå, för sveriges välmående, eller tex fattiga barn i sverige som inte får fira jul tex för att föräldrarna inte har råd. skulle oxå va en bra grej, men ah giraffer kanske du skulle stödja, så kanske dom får längre halsar ==)

2008-12-23 @ 13:09:43
URL: http://patriknilsson.blogg.se/
Postat av: the one and only

btw... ja stöder dom där satans pandorna :P

2008-12-23 @ 16:14:44
URL: http://patriknilsson.blogg.se/

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0