Besviken på att aldrig bli frågad

Eftersom jag har min älskade Filippa (som jag älskar över allt annat på denna jord, i detta universum) så blir det inte speciellt ofta som jag kan komma ut och roa mig. Och det är inget jag direkt saknar heller, jag trivs att vara mamma. Men även dom som älskar sina barn som mest behöver ibland få komma ut och ha kul på egen hand. Det måste såklart inte handla om sprit, men att man får koppla bort föräldrarollen en liten sekund.

Innan jag fick Filippa var jag ingen partypingla som sprang på krogen, rättare sagt så var jag aldrig ute på krogen för att supa. Men jag jobbade på den. När jag bara var 18½ år blev jag gravid och då var det ju ännu olägligare att gå på krogen, och även när Filippa väl kommit.
Även nu när hon inte ammar längre är jag inte borta ifrån henne speciellt mycket. I år har jag varit borta 2-3 gånger, varav 2 gånger var i samband med min student i maj.

Många runt omkring mig springer på krogen var och varannan helg och berättar hur jävla kul dom har och allt som hänt. Och varje gång blir jag lika förbannad över att dom berättar det för mig. Det är inte det att jag vill gå på krogen oftare, nej absolut inte för jag trivs hemma med min skrutt. Men det jag blir förbannad över att ingen kan fråga om jag vill följa med en endaste gång. Visst, jag kommer långt ifrån kunna tacka ja varje gång, inte ens en gång varannan månad, men någon gång ibland. Och jag vill inte att dom ska fråga varje gång dom ska ut heller, men någon enstaka gång i alla fall. Så man bara får känna att man blir medbjuden, att dom vill att man ska följa med och ha roligt med dom.

Och nej jag vill inte blir tillfrågad näta helg om jag följer med någonstans bara för att jag skrev det här.

Men jag vill absolut inte komma ifrån Filippa, aldrig i livet. För hon är verkligen mitt allt och jag gör verkligen allt för henne. Hon är mitt hjärta, mitt liv, min luft. Utan henne är jag inte hel, hon kompliterar mig totalt.

Era ord
Postat av: Putte

öööh skaru med på krogen om 2 helger då? :)haha

2008-12-13 @ 21:31:54
URL: http://patriknilsson.blogg.se/
Postat av: lillamami

förstår vad du menar, en del utav mina kompisar frågar aldrig mig längre sen jag blev mamma om jag vill hänga med på bio eller på filmkväll eller krogen, inte så att man vill ut och ifrån sin dotter varje helg men vore kul att känna att dem vill man skall följa med och ha kul med dem och inte känna sig helt bortglömd :(

2008-12-16 @ 14:35:31
URL: http://lillamami

Säg ditt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0